Podle Petra Borkovce lidem v Česku chybí ambice a odvaha v podnikání. V zemi máme mnoho
skvělých nápadů, ale často nám chybí ambice a odvaha stanovit si vyšší cíle. Mladí podnikatelé se
obvykle zaměřují na relativně malé projekty, aniž by si uvědomili, že s podobnými riziky a obětmi by
mohli dosáhnout mnohem větších úspěchů. Dle Borkovce souvisí tento postoj s českou tendencí být
skeptický a stanovovat si pouze dosažitelné cíle.
V komentáři pro Hospodářské noviny Petr Borkovec, jakožto ambasador Druhé ekonomické
transformace, zdůrazňuje nutnost ukazovat úspěchy českých firem, které prorazily doma i v zahraničí.
Firem jako je Avast, Brand Embassy nebo Rohlík. K úspěchu však potřebujeme změnu ve vzdělávacím
systému, podporu přenosu akademických nápadů do praxe a více odvahy při plánování budoucnosti.
Celý článek si můžete přečíst na webu Hospodářských novin.