V květnu jsme přijali pozvání Evropské komise a absolvovali připravenou dvoudenní misi v Bruselu. Signatáři ekonomické transformace byli zastoupeni Tomášem Salomonem (Česká spořitelna), Martinem Vohánkou (Eurowag), Radkem Špicarem (Svaz průmyslu a dopravy), Markétou Ryškovou (Kofola), Petrem Jonákem (Svaz průmyslu a dopravy a T-Mobile) a Tomášem Jindříškem (agentura DFMG, která se nám stará o komunikaci a projektové řízení).
Referenční seznam lidí, se kterými jsme vedli debaty:
- Maroš Šefčovič (výkonný místopředseda Evropské komise)
- Monika Ladmanová (kabinet Věry Jourové, nyní jmenována od 1.7. jako nová šéfka Zastoupení Evropské komise v ČR)
- Petr Votoupal (EU fondy, dříve šéf banky a diplomat)
- Elena Višnar Malinovská (ochrana klimatu)
- Radoš Horáček (energetika)
- Lukáš Víšek (kabinet Franse Timmermanse, 1. místopředseda Evropské komise)
- Eva Srnová a Petr Binhack (Stálé Zastoupení ČR při EU, energetika)
- Aleš Musil (hospodářská soutěž, digitální giganti)
- Magdalena Frouzová (české zastoupení Evropské komise v Praze)
Vybíráme pár postřehů, které nás zaujaly a považujeme je za důležité:
Setkání s eurokomisařem Marošem Šefčovičem.
Jmenoval tři hlavní priority Komise:
- Green deal
- Digitální transformace
- Maximální integrace mladých (generace Z, také známá jako generace M, internetová generace, děti nového tisíciletí, narozených od poloviny 90. let 20. století do roku 2012) do všech procesů.
Což je možná trochu překvapivé, ale nejenom Evropská komise, ale i řada firem, uvažuje o zapojení této generace do pracovního procesu již nyní. Například porady, sdílení klíčových myšlenek a stínování.